Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Aesthetics of Imagination in Design

4.10/5 (17 ratings by Goodreads)
(University of Southern Denmark)
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 80,15 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

In The Aesthetics of Imagination in Design, Mads Folkmanninvestigates design in both material and immaterial terms. Design objects, Folkmann argues, willalways be dual phenomena -- material and immaterial, sensual and conceptual, actual and possible.Drawing on formal theories of aesthetics and the phenomenology of imagination, he seeks to answerfundamental questions about what design is and how it works that are often ignored in academicresearch. Folkmann considers three conditions in design: the possible, the aesthetic, and theimagination. Imagination is a central formative power behind the creation and the life of designobjects; aesthetics describes the sensual, conceptual, and contextual codes through which designobjects communicate; the concept of the possible -- the enabling of new uses, conceptions, andperceptions -- lies behind imagination and aesthetics. The possible, Folkmann argues, is containedas a structure of meaning within the objects of design, which act as part of our interface with theworld. Taking a largely phenomenological perspective that reflects both continental and Americanpragmatist approaches, Folkmann also makes use of discourses that range from practice-focusedaccounts of design methodology to cultural studies. Throughout, he offers concrete examples toillustrate theoretical points. Folkmann's philosophically informed account shows design -- in allits manifestations, from physical products to principles of organization -- to be an essentialmedium for the articulation and transformation of culture.

Series Foreword ix
Preface xv
1 Introduction
1(12)
2 Design and Possibility
13(12)
3 Aesthetics
25(42)
4 Imagination
67(14)
5 A Phenomenology of Imagination in Design
81(14)
6 Imagination and Design Epistemology
95(10)
7 Schematization
105(34)
8 The Imaginary in Design
139(14)
9 Symbolism
153(32)
10 Transfiguration
185(32)
Conclusion 217(6)
Notes 223(26)
References 249(16)
Index 265