Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Agribusiness Management

  • Formāts: 308 pages
  • Izdošanas datums: 15-Nov-2024
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781040176153
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 50,08 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Bibliotēkām
  • Formāts: 308 pages
  • Izdošanas datums: 15-Nov-2024
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781040176153

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This book serves as a guide to understanding the intricacies and challenges of managing agribusiness enterprises in the modern era. It covers the fundamentals of agribusiness management and discusses the trends and emerging issues. Through real-world case studies and practical examples, this book aims to bridge the gap between theory and practice, enabling the reader to apply their knowledge in diverse agribusiness contexts.

Print edition not for sale in South Asia (India, Sri Lanka, Nepal, Bangladesh, Pakistan and Bhutan)



This book serves as a guide to understanding the intricacies and challenges of managing agribusiness enterprises in the modern era. It covers the fundamentals of agribusiness management and discusses the trends and emerging issues.

Preface

About the Editors

1. Introduction to Agribusiness Management

2. Supply and Demand Dynamics in Agribusiness Management

3. Human Resource Management in the Agribussiness Sector

4. Risk Assessment and Mitigation in Agribusiness

5. Value Chain Analysis and Optimization in Agribusiness

6. Farm Management Principles

7. Impact of Agribusiness in Doubling Farmers Income

8. Role of Agribusiness Management in Food Industry

9. Technology Adoption in Agribusiness

10. Consumer Trends and Market Analysis in Agribusiness

11. Farmer Cooperatives and Collective Marketing

12. International Trade and Globalization in Agribusiness

13. Quality Assurance and Food Safety in Agribusiness

14. Rural Development and Agribusiness Integration

15. Innovative and Entrepreneurship in Agribusiness

16. Strategic Management: Formulation, Implementation and Control

17. Farm Accountancy: Terms, Concepts and Different Types of Accounts

Srishti Thakur works as AP in Department of Agriculture, IIAST, Integral University, Lucknow, Uttar Pradesh, India.

Sumit Bharat Wasnik works as Guest Faculty (Agricultural Economics) in RSV College of Agriculture and Research Station, Bemetara, IGKV, Chhattisgarh, India.

Priyanka Sharma is pursuing her PhD in Agribusiness Management from Dr Yashwant Singh Parmar University of Horticulture and Forestry, Solan(Nauni), Himachal Pradesh, India.

Bhavya Kush is pursuing Ph.D. in Rural Management from Gujarat Vidyapith, Ahmedabad, India.

Rebecca Nelson is pursuing Ph.D. in Agribusiness Management from Dr Y S Parmar University of Horticulture and Forestry, Solan (Nauni), Himachal Pradesh, India.