Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Applications of Heuristic Algorithms to Optimal Road Congestion Pricing

(CapGemini Consulting, USA)
  • Formāts: 152 pages
  • Izdošanas datums: 04-Oct-2023
  • Izdevniecība: CRC Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781003811824
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 25,04 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 152 pages
  • Izdošanas datums: 04-Oct-2023
  • Izdevniecība: CRC Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781003811824

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Road congestion imposes major financial, social, and environmental costs. One solution is the operation of high-occupancy toll (HOT) lanes. This book outlines a method for dynamic pricing for HOT lanes based on non-linear programming (NLP) techniques, finite difference stochastic approximation, genetic algorithms, and simulated annealing stochastic algorithms, working within a cell transmission framework. The result is a solution for optimal flow and optimal toll to minimize total travel time and reduce congestion.

ANOVA results are presented which show differences in the performance of the NLP algorithms in solving this problem and reducing travel time, and econometric forecasting methods utilizing vector autoregressive techniques are shown to successfully forecast demand.

  • The book compares different optimization approaches
  • It presents case studies from around the world, such as the I-95 Express HOT Lane in Miami, USA

Applications of Heuristic Algorithms to Optimal Road Congestion Pricing is ideal for transportation practitioners and researchers.



This outlines a method for dynamic pricing of high-occupancy toll lanes based on non-linear programming techniques, finite difference stochastic approximation, genetic algorithms and simulated annealing stochastic algorithms, coupled with vector autoregressive techniques, producing a solution for optimal flows and optimal tolls.

1. Introduction.
2. Literature Review.
3. Congestion Pricing Models.
4. Model Formulation and Results.
5. Data Collection and Demand Forecasting.
6. I-95 Lessons Learned.
7. Congestion Charge Case Studies.

Don Graham is a Data Scientist and Consultant. He served as data science professor at Northwestern University and transportation professor at Florida Institute of Technology for over ten years, in addition to working in industry at The Institute for Defense Analysis, Lockheed, and AVIS.