Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Autoethnography in Language Education: Tensions, Characteristics, and Methods

  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 17-May-2024
  • Izdevniecība: Palgrave Macmillan
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783031574641
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 47,58 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 17-May-2024
  • Izdevniecība: Palgrave Macmillan
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783031574641

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This book presents an exploration of autoethnography in language education research as a qualitative method with the potential to decolonize language education practices and include marginalized scholars in knowledge generation. The author situates the method of autoethnography within the field, arguing that it has taken too long for autoethnography to be considered an established research method in language education in particular and in educational research in general. He then addresses tensions at the macro and micro levels of autoethnography, discusses its characteristics, and describes the processes and procedures involved in conducting autoethnographic research. This book will be of interest to graduate students and scholars in language education and related disciplines such as anthropology, communication studies, sociology, and broader educational research.

Recenzijas

"This book provides numerous insights into how to conduct identity research using self-reflective narratives in language education contexts. ... The detailed examples and step-by-step explanations are invaluable resources for anyone looking to engage in AE research. ... Yazans book is a must-read for language educators, qualitative researchers, and any lifelong learners interested in exploring the intersections of personal experiences and professional identity negotiation." (Xiaolong Lu, International Review of Education, Vol. 70 (6), 2024)

1: Situating Autoethnography in the Research Landscape of Language
Education.- 2: Autoethnography: Qualitative Research Methodology with/of
Tensions.- 3: Characteristics of Autoethnography: A Non-prescriptive List.-
4: Doing and Writing Autoethnography: Authoring Self into Sociopolitical
Being.- 5: Conclusion: Remaining Suggestions to Share.
Bedrettin Yazan is Associate Professor of Applied Linguistics and TESL at The University of Texas at San Antonio, USA.