Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Climate Activism, Digital Technologies, and Organizational Change

(The Johns Hopkins University, Maryland), (University of Cambridge and Sidney Sussex College)
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 20,23 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This Element explores NGOs' use of digital technology in climate activism, focusing on the benefits and downsides of using technology to push for political change. It explores how social media and satellites are used to mobilize people and analyze environmental data, highlighting the influence of technology on activists' goals and strategies.

Non-governmental and civil society organizations have long been recognized as crucial players in climate politics. Today, thanks to the internet, social media, satellite, and more, climate activists are pioneering new organizational forms and strategies. Organizations like Fridays for Future, 350.org, and GetUp! have used social media and other digital platforms to mobilize millions of people. Many NGOs use digital tools to collect and analyze 'big data' on environmental factors, and to investigate and prosecute environmental crimes. Although the rise of digitally based advocacy organizations is well documented, we know less about how digital technologies are used in different aspects of climate activism, and with what effects. On this basis, we ask: how do NGOs use digital technology to campaign for climate action? What are the benefits and downsides of using technology to push for political change? To what extent does technology influence the goals activists strive for and their strategies.

Papildus informācija

This Element shows digital technologies help climate organizations mobilize supporters, lobby, influence law, and pose risks to activists.
Contents; Foreword; Introduction;
1. Mobilizing, organizing, and campaigning;
2. Monitoring and enforcement;
3. Lobbying;
4. Forming, fundraising, and networking;
5. The dark side of digital technologies; Conclusion; References.