Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Computer Science in Sport: Research and Practice

Edited by (University of Vienna, Austria)
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 55,09 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Computers are a fundamentally important tool in sport science research, sports performance analysis and, increasingly, in coaching and education programmes in sport. This book defines the field of sport informatics, explaining how computer science can be used to solve sport-related problems, in both research and applied aspects.

Beginning with a clear explanation of the functional principles of hardware and software, the book examines the key functional areas in which computer science is employed in sport, including:











knowledge discovery and database development





data acquisition, including devices for measuring performance data





motion tracking and analysis systems





modelling and simulation





match analysis systems





e-learning and multimedia in sports education

Bridging the gap between theory and practice, this book is important reading for any student, researcher or practitioner working in sport science, sport performance analysis, research methods in sport, applied computer science or informatics.
List of Figures
vi
List of Tables
viii
List of Contributors
ix
Foreword x
Preface xii
1 An introduction to sport informatics
1(17)
Daniel Link
Martin Lames
2 Computers, informatics and sport
18(15)
Peter Dabnichki
Chikara Miyaji
3 Databases and expert systems
33(13)
Keith Lyons
4 Data acquisition and processing
46(36)
Arnold Baca
5 Motion tracking and analysis systems
82(28)
Roland Leser
Karen Roemer
6 Modelling and simulation
110(44)
Jurgen Perl
7 Game analysis
154(33)
Peter O'Donoghue
8 Information and communication technology-enhanced learning and training
187(27)
Josef Wiemeyer
Florian `Floyd' Mueller
Index 214
Arnold Baca is Professor of Kinesiology with emphasis on Biomechanics and Computer Science in Sport at the University of Vienna, Austria. He has been President of the International Association of Computer Science in Sport (20072013) and is Editor of the International Journal of Computer Science in Sport.