Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Conceptual Performance: Enacting Conceptual Art

  • Formāts: 278 pages
  • Izdošanas datums: 22-Dec-2023
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781317441151
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 45,07 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 278 pages
  • Izdošanas datums: 22-Dec-2023
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781317441151

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Conceptual Performance

explores how the radical visual art that challenged material aesthetics in the 1960s and 1970s tested and extended the limits, character and concept of performance.

Conceptual Performance

sets out the history, theoretical basis, and character of this genre of work through a wide range of case studies. The volume considers how and why principal modes and agendas in Conceptual art in the 1960s and 1970s necessitated new engagements with performance, as well as expanded notions of theatricality. In doing so, this book reviews and challenges prevailing histories of Conceptual art through critical frameworks of performativity and performance. It also considers how Conceptual art adopted and redefined terms and tropes of theatre and performance: including score, document, embodiment, documentation, relic, remains, and the narrative recuperation of ephemeral work. While showing how performance has been integral to Conceptual art’s critiques of prevailing assumptions about art’s form, purpose, and meaning, this volume also considers the reach and influence of Conceptual performance into recent thinking and practice.

This book will be of interest to scholars and students of theatre, performance, contemporary art, and art history.



 Conceptual Performance explores how the radical visual art that challenged material aesthetics in the 1960s and 1970s tested and extended the limits, character and concept of performance.
1. Introduction
2. Languages
3. Documents
4. Things
5. Infiltrations
6.
Theatricalities
7. Conclusion
Nick Kaye is Professor of Performance Studies, University of Exeter, United Kingdom. His books include Site-Specific Art (2000), Multi-Media (2007), Performing Presence (with Gabriella Giannachi, 2011), Dennis Oppenheim: Body to Performance (with Amy van Winkle Oppenheim, 2016), and he is co-editor of Artists in the Archive (2018).