Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Corporate Crisis Recovery: Managing Organizational Deviance, Reputation, and Risk

  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 14-Jun-2024
  • Izdevniecība: Palgrave Macmillan
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783031588358
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 130,85 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 14-Jun-2024
  • Izdevniecība: Palgrave Macmillan
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783031588358

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

The principal aim of Corporate Crisis Recovery: Managing Organizational Deviance, Reputation, and Risk is to compliment and expand criminological discourse on the concept of the social license to operate as a means of influencing the behaviour of corporations.  In recent years, the wide-spanning consequences of some very public globalized corporate crises – including fiscal and environmental impact, staff retention, and organizational survival – have led to a growing body of research on crisis perception and responsive strategic management. Developments that position corporate crisis recovery as an anticipated requirement of visible compliance to normalized and anticipated standards of ethical practice and business conduct.  Utilizing convenience theory to illustrate how corporations, and the individuals therein are able to lose, repair, and recover the corporate license to operate after corruption and scandal, the book develops to evaluate the responses of the public and criminal justice process to serious reputational damage and substantial breach of trust.


Chapter
1. Introduction.-Chapter
2. Characteristics of the Social License.-Chapter
3. Contravention and Corruption of Social License-Chapter 4.- Repair and Recovery of the Social License.-Chapter
5. Criminal Justice Contributions and Crisis of Client Deviance.
Chapter
6. Evaluating Difference in Crisis Recovery Situations.
Chapter
7. The Eliminating Misconduct Convenience.
Chapter
8. Crisis Recovery by Corporate Investigation.
Chapter
9. The Emergent Role of Normative Social Pressure.
Chapter
10. Conclusion.

Petter Gottschalk is Professor in the Department of Leadership and Organizational behaviour at BI Norwegian Business School, Norway.





Christopher Hamerton teaches and researches Criminology and Criminal justice in the School of Economic, Social and Political Sciences at the University of Southampton, United Kingdom.