Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Decolonizing Ear: Documentary Film Disrupts the Archive

  • Formāts: 232 pages
  • Izdošanas datums: 03-Oct-2022
  • Izdevniecība: University of Toronto Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781487546731
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 59,47 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 232 pages
  • Izdošanas datums: 03-Oct-2022
  • Izdevniecība: University of Toronto Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781487546731
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

A Decolonizing Ear investigates how documentary film can challenge conventions of listening and recording shaped by histories of colonial ethnography and extraction.



The recording of Indigenous voices is one of the most well-known methods of colonial ethnography. In A Decolonizing Ear, Olivia Landry offers a sceptical account of listening as a highly mediated and extractive act, influenced by technology and ideology. Returning to early ethnographic practices of voice recording and archiving at the turn of the twentieth century, with a particular focus on the German paradigm, she reveals the entanglement of listening in the logic of Euro-American empire and the ways in which contemporary films can destabilize the history of colonial sound reproduction.

Landry provides close readings of several disparate documentary films from the late 1990s and the early 2000s. The book pays attention to technology and knowledge production to examine how these films employ recordings plucked from different colonial sound archives and disrupt their purposes. Drawing on film and documentary studies, sound studies, German studies, archival studies, postcolonial studies, and media history, A Decolonizing Ear develops a method of decolonizing listening from the insights provided by the films themselves.

Introduction: The Phonograph on Film

1. Colonial Listening and the Making of a Sound Archive

2. Decolonial Listening: A Methodology in Three Parts

3. The Noise of Decolonial Listening: From Here to Here and The Halfmoon
Files

4. (Re-)Sounding Autoethnography in Marlon Fuentess Bontoc Eulogy

5. Weird Objects and Disembodied Voices: Audio Evangelism in The Tailenders

Conclusion: Sinister Listening and Its Afterlives
Olivia Landry is an assistant professor of German at Lehigh University.