Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Disturbing Nature in Narrative Literature

  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 50,08 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Bibliotēkām

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Disturbing Nature in Narrative Literature identifies and analyses encounters with unexpected, disconcerting, and unsettling aspects of the natural world, as these have been represented across a wide range of literary texts. It includes indepth discussion of both familiar and less familiar works from the British, American, and European literary traditions, and from the Classical period to today. The motifs discussed include earthquakes, forests, storms, animals, and oceanic depth, and the writers include Virgil, Ovid, Dante, Shakespeare, Aphra Behn, Voltaire, Heinrich von Kleist, Herman Melville, H.G. Wells, J.R.R. Tolkien, Gabriel Garcķa Mįrquez, José Saramago, Margaret Atwood, and Annie Proulx. Rich in both close textual analysis and contextual discussion, Disturbing Nature in Narrative Literature offers a vivid introduction to several topical approaches to literarycritical analysis, including ecocriticism, new materialism, affect theory, and humananimal studies, thereby demonstrating how literature shapes and is shaped by our response to the pressing questions of our time.
Introduction: Moving Nature

PART ONE: NATURES AGENCIES

1. The Literary Seismograph: Earthquakes in European Literature and Thought

2. Fear of the Forest: Cultural Xylophobia from Pliny to Proulx

3. Shakespeares Vital Parts: Animal, Vegetable, and Meteorological Actors on
the Shakespearean Stage

PART TWO: ANIMAL AFFECTS

4. Baleful Light: Literary Encounters with the Gaze of Animals

5. Taxonomy and Wonder: Old World Bestiaries and New World Marvels

6. The Lower Deep: Fathoming the Abyss in Moby-Dick

Epilogue

Index
Philip Armstrong is a Professor of English at Te Whare Wnanga o Waitaha/University of Canterbury in Aotearoa New Zealand. He is the author of Shakespeares Visual Regime (2000), Shakespeare in Psychoanalysis (Routledge 2001), What Animals Mean in the Literature of Modernity (Routledge 2008), A New Zealand Book of Beasts (cowritten with Annie Potts and Deidre Brown, 2013), Sheep (2016), and two books of poetry.