Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Flaneur and Education Research: A Metaphor for Knowing, Being Ethical and New Data Production

  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 59,47 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This book creatively and critically explores the figure of the flâneur and its place within educational scholarship. The flâneur is used as a generative metaphor and a prompt for engaging the unknown through embodied engagement, the politics of space, mindful walking and ritual. The chapters in this collection explore sensorial qualities of place and place-making, urban spaces and places, walking as relational practice, walking as ritual, thinking photographically, the creative and narrative qualities of flâneurial walking, and issues of power, gender, and class in research practices. In doing so, the editors and contributors examine how flâneurial walking can be viewed as a creative, relational, place-making practice. Engaging the flâneur as an influential and recurring historical figure allows and expands upon generative ways of thinking about educational inquiry. Furthermore, attending to the flâneur provides a way of provoking researchers to recognize and consider salient political issues that impact educational access and equity. 

(Not Idling at) the Flaneur in Indigenous Education: Towards Being and Becoming Community
5(28)
Marc Higgins
Brooke Madden
Inquiry While Being in Relation: Flaneurial Walking as a Creative Research Method
33(30)
Elsa Lenz Kothe
Revisiting The Visual Memoir Project: (Still) Searching for an Art of Memory
63(30)
Blake E. Smith
Strolling Along with Walter Benjamin's Concept of the Flaneur and Thinking of Art Encounters in the Museum
93(20)
Marie-France Berard
Mindful Walking: Transforming Distant Web of Social Connections into Active Qualitative Empirical Materials from a Postmodern Flaneuse's Perspective
113(18)
Yuha Jung
A/r/tographic Peripatetic Inquiry and the Flaneur
131(24)
Alexandra Lasczik Cutcher
Rita L. Irwin
Index 155
Alexandra Lasczik Cutcher is Senior Lecturer in Arts and Education at Southern Cross University, Australia.  Rita L. Irwin is Professor of Art Education and Curriculum Studies at the University of British Columbia, Canada.