Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Going Out: The Rise and Fall of Public Amusements

  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 15-Apr-1999
  • Izdevniecība: Harvard University Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9780674417595
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 42,83 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 15-Apr-1999
  • Izdevniecība: Harvard University Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9780674417595
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

David Nasaw has written a sparkling social history of twentieth-century show business and of the new American public that assembled in the city's pleasure palaces, parks, theaters, nickelodeons, world's fair midways, and dance halls.

The new amusement centers welcomed women, men, and children, native-born and immigrant, rich, poor and middling. Only African Americans were excluded or segregated in the audience, though they were overrepresented in parodic form on stage. This stigmatization of the African American, Nasaw argues, was the glue that cemented an otherwise disparate audience, muting social distinctions among "whites," and creating a common national culture.

Recenzijas

No other book brings together so much material about so many different urban entertainment formsand connects their history with a few simple and powerful overarching themes. -- Warren Goldstein * The Nation * David Nasaws fine history of public amusements in urban America is such a welcome contribution to contemporary cultural debate Nasaw unearths fascinating details about everything from the early history of the movies to preWorld War I dance crazes; and he raises fundamental questions about the web of connections joining commercial play, public space and cultural cohesion. -- Jackson Lears * New York Times Book Review * An effervescent social history. * The New Yorker *

Acknowledgments vii
Introduction
1(9)
Dollar Theaters, Concert Saloons, and Dime Museums
10(9)
``Something for Everybody'' at the Vaudeville Theater
19(15)
``The Best Smelling Crowd in the World''
34(13)
The ``Indecent'' Others
47(15)
The City as Playground: The World's Fair Midways
62(18)
``The Summer Show''
80(16)
The National Game
96(8)
``Laughter and Liberty Galore'': Early Twentieth-Century Dance Halls, Ballrooms, and Cabarets
104(16)
Talking and Singing Machines, Parlors, and Peep Shows
120(15)
``The Surest Immediate Money-Maker Ever Known''
135(19)
The First Picture Shows
154(20)
``The Pernicious `Moving Picture' Abomination''
174(12)
Combination Shows, Stars, and Features
186(19)
Waving the Flag
205(16)
Palaces for the People
221(20)
Decline and Fall
241(16)
List of Abbreviations 257(2)
Notes 259(44)
Index 303
David Nasaw is Professor of History and American Studies at the Graduate Center of the City University of New York.