Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: History of East African Theatre, Volume 2: Central East Africa

  • Formāts: EPUB+DRM
  • Sērija : Transnational Theatre Histories
  • Izdošanas datums: 02-Nov-2021
  • Izdevniecība: Springer Nature Switzerland AG
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783030877316
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 130,27 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Sērija : Transnational Theatre Histories
  • Izdošanas datums: 02-Nov-2021
  • Izdevniecība: Springer Nature Switzerland AG
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783030877316
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This second volume of A History of East African Theatre focuses on central East Africa; on Burundi, Kenya, Rwanda, Tanzania and Uganda. The first chapter is concerned with francophone theatres, comparatively studying work coming out of Burundi and Rwanda alongside a focus on French language theatre in Djibouti. The chapter is particularly concerned to explore how French and Belgian cultural policies impacted theatre during the colonial period and how the French ideas of Francafrique and promotion of elite, French language art have continued to resonate in the post-colonial present. Chapters Two and Three look comparatively at the rich theatre histories of Kenya, Tanzania and Uganda, and are divided between a study of British East African colonial impact and an analysis of the post-colonial period illustrating how divergent political thought and societal make-up led to exponential differentiation in national theatres. The final chapter, on Theatre for Development and related social action theatre, covers the whole East African region, offering the first ever historicised analysis of this mode of theatre making which, since the 1980s, has come to dominate funding and opportunity in performance arts.

1 Francophone Theatre: Burundi, Djibouti and Rwanda
1(76)
2 Colonial Theatre in British East Africa: Kenya, Uganda and Tanganyika
77(52)
3 The Post-Independence Theatres of Kenya, Uganda and Tanzania
129(88)
4 Theatre for Development in East Africa
217(84)
Conclusion 301(6)
Reference 307(2)
Index 309
Jane Plastow is Professor of African Theatre at the University of Leeds, UK. Her research, teaching and theatre making have focused on East Africa for over three decades and she has lived and worked in a number of the countries featured in A History of East African Theatre (2020).