Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Human Resource Management, Social Innovation and Technology

  • Formāts: PDF+DRM
  • Sērija : Advanced Series in Management
  • Izdošanas datums: 08-Aug-2014
  • Izdevniecība: Emerald Group Publishing Limited
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781784411299
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 120,59 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: PDF+DRM
  • Sērija : Advanced Series in Management
  • Izdošanas datums: 08-Aug-2014
  • Izdevniecība: Emerald Group Publishing Limited
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781784411299
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This volume places Social Innovation between Human Resource Management (HRM) and Technology. There is a growing acceptance of the theory that HRM is strategically important for social innovation within organizations. To meet the requirements of globalization, diversity, the 'war for talent', and fast technological developments, HRM should allow a greater amount of flexibility and innovation in their policies and practices. In order for this to happen, however, HRM needs to be modernized by replacing inefficient and unsustainable HR practices and forms with flexible, sound, and pioneering ones, crossing inter and intraorganizational boundaries. Built within the Social Innovation research tradition, this volume views innovation of HRM from two ends of one continuum: At one end, HR practices and policies should be designed to support innovative organizational members, the creation of new ideas, an innovative organizational climate, and enlargement of the innovation capacity of organizations. At the other end, the HRM function evolves through applying new structures and new channels for delivery of the HR practices, and through involving new agents in the management of Human Resources.
List of Contributors
ix
Unlocking Social Innovation with HRM and Technology xi
Tanya Bondarouk
Miguel R. Olivas-Lujan
PART I CONTRIBUTION OF HRM TO INNOVATION PERFORMANCE
1 The Mediating Role of Trust and Social Cohesion in the Effects of New Ways of Working: A Dutch Case Study
3(18)
Jan De Leede
Jorien Kraijenbrink
2 Social Innovation through Information Provision
21(16)
Diana Limburg
3 Principles to Guide Employees to Next Level Innovation Cycles: How Organisations Can Develop New Sustainable Business?
37(18)
Andre Nijhof
Victor Paashuis
4 Employability and Social Innovation: The Importance of and Interplay between Transformational Leadership and Personality
55(18)
Claudia M. Van der Heijde
Beatrice I. J. M. Van der Heijden
5 Firm-Level Creative Capital and the Role of External Labour
73(28)
Andre Veenendaal
Marina Kearney
PART II INNOVATIVE HRM FUNCTION
6 Innovating HRM Implementation: The Influence of Organisational Contingencies on the HRM Role of Line Managers
101(34)
Anna Bos-Nehles
Maarten Van Riemsdijk
7 Practicing Social Innovation: Enactment of the Employee--Organization Relationship by Employees
135(20)
Jeroen Meijerink
8 Global Talent Management in MNCs in the Digital Age: Conceptualizing the GTM--ICT Relationship
155(24)
Huub J. M. Ruel
Christina Lake
9 HRM, Technology and Innovation: New HRM Competences for Old Business Challenges?
179
Tanya Bondarouk
Eline Marsman
Marc Rekers