Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Introduction to the Theory of Vehicular Collisions

  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 95,16 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

The phenomena that occur during a vehicle collision are extremely complex, to such an extent that car manufacturers are forced to carry out full-scale tests in order to draw conclusions about vehicle behavior. Fortunately, for the engineering calculations required in a collision analysis, equations can be considered, which, with reasonable development, and with good judgment, lead to reliable results. This book seeks to take a first step on the exciting topic of the Theory of Vehicular Collisions, because this field of science has crucial importance, for example, in clarifying circumstances of serious criminal and civil penalties situations. A brief historical review about the development of collisions theory is also included.

Introduction.- The Scientific Method In The Theory Of Collisions.- Brief
Historical Aspects.- Technical Analysis.- Introduction To Vehicular Dynamic.-
Concept Of The Center Of Mass.- The Momentum Method.- Types Of Collisions.-
Coefficient Of Restitution E.- Stages Of A Collision.- Mathematical Model
And Accuracy.- Common Sense.- Research And Reconstruction.- Braking
Visibility Distance And Pne.- Movement In A Circular Curve At Constant
Speed.- Equations For Different Two-Dimensional Collisions.
Luis Gonzalo Mejia Cańas is a structural consulting engineer of the National University of Colombia, with a master's degree from the University of Karlsruhe in Germany and a master's and doctorate in Philosophy from the Pontifical Bolivarian University from Medellķn. Some years ago he has been a part time professor at both Colombian universities. He has presented several papers internationally. In 2022 he received the most important recognition for engineers in Colombia.