Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Italian graphic design: Culture and practice in Milan, 1930s-60s

  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 95,80 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Italian graphic design offers a new perspective on the subject by exploring the emergence and articulation of graphic design practice, from the interwar period through to the appearance of an international graphic design discourse in the 1960s.

The book asks how graphic designers learned their trade and investigates the ways in which they organised and made their practice visible while negotiating their collective identity with neighbouring practices such as typography, advertising and industrial design. Attention is drawn to everyday design practice, educational issues, mediating channels, networks, design exchange, organisational strategies and discourses on modernism.

Drawing on a wide range of primary sources and placing an emphasis on visual analysis, this book provides a model for a contextualised graphic design history as an integral part of the history of design and visual culture.



This book tells the story of graphic designers in Milan from the 1930s to the 1960s. Focusing on design education, everyday practice, organisational strategies, mediating channels and modernism, it contributes to our understanding of the role graphic design has played in the history of Italian visual culture.

Introduction: drafting Italian graphic design
1 Vocational education and the typographic roots of graphic design
2 Open Studio (Boggeri)
3 Graphic design and good taste at the Milan Triennale
4 Education and practice, working hand in hand
5 The multiple identities of graphic design
Conclusion: redrafting Italian graphic design
Index

Chiara Barbieri is a Researcher in Design History at ECAL/University of Art and Design Lausanne (HES-SO) -- .