Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 50,08 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Bibliotēkām
  • Formāts: 160 pages
  • Izdošanas datums: 12-Jul-2024
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781040032633

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Location Awareness in the Age of Google Maps explores the mundane act of navigating cities in the age of digital mapping infrastructures.

Noone navigates the frictions routing through Google Maps’ brand of location awareness and its categorizing and classifying of spatial information. Complicating the assumption that Google Maps distorts a sense of direction based on how it represents space, Noone argues that Google Maps’ location awareness is based on misrepresentations of public service, access, readability, and precision. At the same time, the book illustrates the ordinary ways people are challenging and refusing this vision of the world. Drawing on an arts-based field study that took place in the streets of London, New York, London, Toronto and Amsterdam, Noone uses street level encounters to open lines of inquiry about the production of computationally legible cities that reflect Silicon Valley’s ideological narrative of urban life as ahistorical, apolitical, and without disparity, inequality, and barriers.

Location Awareness in the Age of Google Maps will be essential reading for information studies and media studies scholars and students with an interest in embodied information practices, critical information studies, and critical data studies. The book will also appeal to an urban studies audience engaged in work on the digital city and the datafication of urban environments.



Location Awareness in the Age of Google Maps explores the mundane act of navigating cities in the age of digital mapping infrastructures.

1. The Lost Art of Location Awareness;
2. Geographies of Public Good;
3. Geographies of Self-Sufficiency;
4. Orientations of Legibility;
5. Orientations of Error;
6. Epilogue: Reorienting Location Awareness

Rebecca Noone is an artist and a Lecturer (Assistant Professor) of Information Studies in the School of Humanities at the University of Glasgow.