Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Monody in Euripides: Character and the Liberation of Form in Late Greek Tragedy

(Georgetown University, Washington DC)
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 10-Aug-2023
  • Izdevniecība: Cambridge University Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781009300148
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 101,12 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 10-Aug-2023
  • Izdevniecība: Cambridge University Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781009300148

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Reveals Euripides' ground-breaking use of monody, or solo actor's song, in his late tragedies. Contributing to the current scholarly debate on music, emotion, and characterization in Greek drama, Claire Catenaccio examines the role of monody in the musical design of Ion, Iphigenia among the Taurians, Phoenician Women, and Orestes.

The solo singer takes center stage in Euripides' late tragedies. Solo song – what the Ancient Greeks called monody – is a true dramatic innovation, combining and transcending the traditional poetic forms of Greek tragedy. At the same time, Euripides uses solo song to explore the realm of the interior and the personal in an expanded expressive range. Contributing to the current scholarly debate on music, emotion, and characterization in Greek drama, this book presents a new vision for the role of monody in the musical design of Ion, Iphigenia among the Taurians, Phoenician Women, and Orestes. Drawing on her practical experience in the theater, Catenaccio establishes the central importance of monody in Euripides' art.

Papildus informācija

Explores Euripides' use of monody, or solo actor's song, to express emotion and develop character in his late tragedies.
Introduction: the song at work;
1. Ion: Monody as Agon;
2. Iphigenia among the Taurians: memory and movement;
3. Phoenician women: the lyric voice of a shattered house;
4. Orestes: monody as messenger speech; Conclusion: freedom and form.
CLAIRE CATENACCIO is a scholar of Ancient Greek literature and its modern reception. As a dramaturge and director, she has worked extensively with contemporary productions of ancient plays. She is a member of the faculty of Classics at Georgetown University.