Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Natural Language Processing for Social Media

Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 95,16 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

In recent years, online social networking has revolutionized interpersonal communication. The newer research on language analysis in social media has been increasingly focusing on the latter's impact on our daily lives, both on a personal and a professional level. Natural language processing (NLP) is one of the most promising avenues for social media data processing. It is a scientific challenge to develop powerful methods and algorithms which extract relevant information from a large volume of data coming from multiple sources and languages in various formats or in free form. We discuss the challenges in analyzing social media texts in contrast with traditional documents. Research methods in information extraction, automatic categorization and clustering, automatic summarization and indexing, and statistical machine translation need to be adapted to a new kind of data. This book reviews the current research on Natural Language Processing (NLP) tools and methods for processing the non-traditional information from social media data that is available in large amounts (big data), and shows how innovative NLP approaches can integrate appropriate linguistic information in various fields such as social media monitoring, health care, business intelligence, industry, marketing, and security and defense. We review the existing evaluation metrics for NLP and social media applications, and the new efforts in evaluation campaigns or shared tasks on new datasets collected from social media. Such tasks are organized by the Association for Computational Linguistics (such as SemEval tasks) or by the National Institute of Standards and Technology via the Text REtrieval Conference (TREC) and the Text Analysis Conference (TAC). In the concluding chapter, we discuss the importance of this dynamic discipline and its great potential for NLP in the coming decade, in the context of changes in mobile technology, cloud computing, and social networking.