Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Naturalism's Imaginary Museum, French Art, and the Eclectic Nineteenth Century

  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 63,05 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Analysing the works of literary naturalists writing about art, this book argues for the importance of disorder in the French art world in the nineteenth century.

Naturalism's Imaginary Museum, French Art, and the Eclectic Nineteenth Century examines one of the most revered art historical narratives of Western art: the famous turning point for painting and sculpture usually emblematized by the works of ?douard Manet and then the Impressionists.

Instead of the usual revaluation of this turning point, Sara Pappas argues for the importance of the failure to find a cohesive story for the art world in the period itself, a difficulty that carries forward to galleries today. In order to demonstrate the importance of incongruity and disorder, Pappas brings together two worlds that may seem incompatible: nineteenth-century literary writers involved in naturalism and the organization of permanent collections of later nineteenth-century French art in today’s museums. Drawing on the art novels and art criticism of these writers, the book provides optimal access to the questions that continue to haunt the categorization and display of nineteenth-century art.

List of Illustrations
Note on Translations and Previously Published Material
Acknowledgments


Introduction: Naturalism, Eclecticism, and Organizing the Nineteenth Century


1. At the Museum


2. Clutter


3. Composites


4. Patchwork


5. Back to the Museum


6. Rethinking Academicism and Periodicity


Notes
Bibliography
Index

Sara Pappas is an associate professor of French and visual culture at the University of Richmond.