Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Never on Time, Always in Time: Narrative Form and the Queer Sensorium

Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 49,98 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

"Using the works of writers such as Monique Truong, Carol Rivka Brunt, Mia McKenzie, and Alison Bechdel, argues that a queer narratology grounded in the senses is integral to conceptions of queer time, as placing the senses in time allows writers to narrate what otherwise seems to be non-narrativizable, opening new perspectives onto queer history, futurity, and relationality through the summoning of queer bodily experiences"--

Queer futures begin with the body. In Never on Time, Always in Time, Kate McCullough explores how writers summon queer bodily experiences by way of the senses: these experiences have much to tell us about the pasts, presents, and futures of queer life. The author discusses how narrative form and techniques represent the senses in order to open a more expansive temporality for writers and readers. Can queer futures contain the utopic, while also addressing the violence of the past and present? McCullough argues that a narratology that incorporates the senses is integral to conceptions of queer time, which in its most potent, palpable, and radical expression depends on a rendering of the senses. Never on Time, Always on Time looks at works by Monique Truong, Carol Rivka Brunt, Mia McKenzie, and Alison Bechdel to explore how they invoke the senses to narrate what otherwise seems to be non-narrativizable. McCullough thus reveals a vital queer narratology at work, a mode of reading and writing the senses toward a survivable future. She calls this cluster of contemporary texts “narratives of the queer sensorium” and argues that representations of the senses in these texts open new perspectives onto history, futurity, and relationality.

Explores how writers summon queer bodily experiences by way of the senses, opening new perspectives onto queer history, futurity, and relationality.