Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Open Knowledge Institutions: Reinventing Universities

  • Formāts: 176 pages
  • Sērija : The MIT Press
  • Izdošanas datums: 03-Aug-2021
  • Izdevniecība: MIT Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9780262365154
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 4,31 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 176 pages
  • Sērija : The MIT Press
  • Izdošanas datums: 03-Aug-2021
  • Izdevniecība: MIT Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9780262365154
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

"A short text that challenges universities to address new networked and digital knowledge platforms, networked practices of knowledge production and new systems of knowledge sharing and certification"--

The future of the university as an open knowledge institution that institutionalizes diversity and contributes to a common resource of knowledge: a manifesto.

In this book, a diverse group of authors—including open access pioneers, science communicators, scholars, researchers, and university administrators—offer a bold proposition: universities should become open knowledge institutions, acting with principles of openness at their center and working across boundaries and with broad communities to generate shared knowledge resources for the benefit of humanity. Calling on universities to adopt transparent protocols for the creation, use, and governance of these resources, the authors draw on cutting-edge theoretical work, offer real-world case studies, and outline ways to assess universities’ attempts to achieve openness.  
 
Digital technologies have already brought about dramatic changes in knowledge format and accessibility. The book describes further shifts that open knowledge institutions must make as they move away from closed processes for verifying expert knowledge and toward careful, mediated approaches to sharing it with wider publics. It examines these changes in terms of diversity, coordination, and communication; discusses policy principles that lay out paths for universities to become fully fledged open knowledge institutions; and suggests ways that openness can be introduced into existing rankings and metrics. Case studies—including Wikipedia, the Library Publishing Coalition, Creative Commons, and Open and Library Access—illustrate key processes.
Acknowledgments vii
Preface ix
Introduction xi
1 Change
1(18)
2 Knowledge
19(14)
3 Universities
33(14)
4 Diversity
47(20)
5 Coordination
67(12)
6 Communication
79(20)
7 Policy
99(8)
8 Indicators
107(18)
9 Action
125(10)
Key Terms 135(4)
References 139(14)
Further Reading 153(4)
Author Bios 157(2)
Index 159