Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Patterns and Meanings of Intensifiers in Chinese Learner Corpora

(lecturer, School of Foreign Languages, Shanghai Jiao Tong University, China)
  • Formāts: 192 pages
  • Sērija : China Perspectives
  • Izdošanas datums: 01-Dec-2016
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781315473710
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 50,08 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 192 pages
  • Sērija : China Perspectives
  • Izdošanas datums: 01-Dec-2016
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781315473710

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Intensification plays a major role in spoken and written interaction, enabling the writer or speaker to express different levels of commitment. This book explores the patterns and meanings of intensifiers in Chinese learner English by ways of comparison with native English. The study is conducted within the theoretical framework of Firthian contextual theory of meaning, Sinclairian model of Extended Units of Meaning (EUM) and Hunston's pattern grammar. The method of contrastive inter-language analysis (CIA) is adopted and the intensifier collocations in learner English and native English are explored by means of quantitative and qualitative analyses of corpora data. This book is the first attempt to investigate the patterning and meaning features of intensifiers systematically with the corpora data in Chinese learner English. Readers will obtain a relatively complete picture of how Chinese learners use intensifiers to realize their attitudinal meanings.

 

List of diagrams
vi
List of tables
vii
Acknowledgement xi
List of abbreviations
xii
1 Introduction
1(4)
2 Literature review
5(24)
3 Research design and methodology
29(7)
4 Data distribution
36(15)
5 Patterning features of intensifies in Chinese learner corpora
51(37)
6 Semantic preference and semantic prosody of intensifiers
88(35)
7 Conclusions and implications
123(7)
Appendices 130(39)
References 169(10)
Index 179
Chunyan Wang is an associate professor at the School of Foreign Languages, Shanghai Jiao Tong University. Her research interests include data-driven learning, second language acquisition, language teaching and language testing.