Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Playing at Narratology: Digital Media as Narrative Theory

  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 40,51 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Argues that digital media allows us to see unresolved tensions, ambiguities, and gaps in core narrative concepts, revealing complexity and unexplored potential.


In Playing at Narratology Daniel Punday bridges the worlds of digital media studies and narrative studies by arguing that digital media allows us to see unresolved tensions, ambiguities, and gaps in core narrative concepts. Rather than developing new terms to account for web-based storytelling, Punday uses established narrative forms to better understand how digital media exposes faulty gaps in narrative theory. Punday’s Playing at Narratology shows that artists, video game developers, and narrative theorists are ultimately playing the same game.
 
Returning to terms such as narrator, setting, event, character, and world, Playing at Narratology reveals new ways of thinking about these basic narrative concepts—concepts that are not so basic when applied to games and web-based narratives. What are thought of as narrative innovations in these digital forms are a product of technological ability and tied to how we physically interact with a medium, creating new and complicated questions: Is the game designer the implied author or the narrator? Is the space on the screen simply the story’s setting  Playing at Narratology guides us through the evolution of narrative in new media without abandoning the field’s theoretical foundations.
 

Introduction: An Archaeology of Narratology

Chapter 1: Narration, Intrigue, and Reader Positioning in Digital Narrative

Chapter 2: Space Across Narrative Media

Chapter 3: UI Time and the Digital Event

Chapter 4: Number and Movement in the Construction of Digital Characters

Chapter 5: Algorithm and Database in Possible World Theory

Conclusion: Narrative Theory, Play, and Artifact