Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Postcritical Theory and Curriculum in Latin America: Policies, Bildung, and US Hegemony

  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 25,04 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Bibliotēkām

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Drawing on a range of postcritical theories including postmodernism, poststructuralism, and postcolonialism, this book provides a comprehensive analysis of the current state of curriculum in Latin America.



Drawing on a range of postcritical theories including postmodernism, poststructuralism, and postcolonialism, this book provides a comprehensive analysis of the current state of curriculum in Latin America.

The book underscores the relationship between curriculum, didactics, and Bildung in the Latino field, acknowledging the hegemony of the United States. It initiates dialogues between scholars from various Latin American countries, promoting the concept of translation and the didactic tradition as a political practice. This practice enables the identification of new scopes and a privileged language, challenging the dominant paradigms and offering fresh perspectives. Recognizing the need for intervention, the book depicts the intellectual history of the field in Argentina and across Latin America. It serves as a critical resource for understanding the complexities and nuances of curriculum studies in the region.

This work will appeal to curriculum studies scholars, researchers, faculty, and post-graduate students worldwide. It offers a unique lens to view and understand the educational landscape in Latin America, making it an indispensable addition to the discourse on curriculum studies and educational research. It challenges readers to rethink traditional approaches and explore new avenues in curriculum studies.

1. Introduction: How do I get here
2. Constellations
3. Translated Curriculum
4. The Promise of Post-Bildung
5. Why not America?
6. Final Words

Silvia Morelli is Professor and Research Chair in Curriculum Studies at the National University of Rosario, Argentina.