Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Prologues to Shakespeare's Theatre: Performance and Liminality in Early Modern Drama

(University of Texas at Austin, USA),
  • Formāts: 208 pages
  • Izdošanas datums: 02-Aug-2004
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781134313716
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 47,58 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 208 pages
  • Izdošanas datums: 02-Aug-2004
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781134313716

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This eye-opening study draws attention to the largely neglected form of the early modern prologue. Reading the prologue in performed as well as printed contexts, Douglas Bruster and Robert Weimann take us beyond concepts of stability and autonomy in dramatic beginnings to reveal the crucial cultural functions performed by the prologue in Elizabethan England.
While its most basic task is to seize the attention of a noisy audience, the prologue's more significant threshold position is used to usher spectators and actors through a rite of passage. Engaging competing claims, expectations and offerings, the prologue introduces, authorizes and, critically, straddles the worlds of the actual theatrical event and the 'counterfeit' world on stage. In this way, prologues occupy a unique and powerful position between two orders of cultural practice and perception.
Close readings of prologues by Shakespeare and his contemporaries, including Marlowe, Peele and Lyly, demonstrate the prologue's role in representing both the world in the play and playing in the world. Through their detailed examination of this remarkable form and its functions, the authors provide a fascinating perspective on early modern drama, a perspective that enriches our knowledge of the plays' socio-cultural context and their mode of theatrical address and action.
Preface vii
A note on texts xiii
The Elizabethan prologue: text, actor, performance
1(30)
Prologue as threshold and usher
31(26)
Authority and authorization in the pre-Shakespearean prologue
57(21)
Frivolous jestures versus matter of worth: Christopher Marlowe
78(20)
Kingly harp and iron pen in the playhouse: George Peele
98(19)
From hodge-podge to scene individable: John Lyly
117(18)
Henry V and the signs of power: William Shakespeare
135(18)
Afterword 153(4)
Notes 157(26)
Index 183
Douglas Bruster, Robert Weimann