Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Psychology and the Poetics of Growth: Figurative Language in Psychology, Psychotherapy, and Education

  • Formāts: 274 pages
  • Sērija : Psychology Revivals
  • Izdošanas datums: 01-Oct-2023
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781000996005
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 62,60 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Bibliotēkām
  • Formāts: 274 pages
  • Sērija : Psychology Revivals
  • Izdošanas datums: 01-Oct-2023
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781000996005

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

In this volume, originally published in 1977, the authors describe the relevance of figurative language for the psychology of language and present a methodological approach best described as naturalistic in orientation. The first section presents the idea of figurative language in terms of linguistic, aesthetic, and philosophical background. Also included is a description of empirical techniques used to assess figurative language and findings from an analysis of widely differing spoken and written contexts.

The second section of this volume deals with the occurrence and significance of figurative language within the specific context of psychotherapy. The use of such language is shown to be crucial in patient insight. The third section deals with children, their understanding and use of figurative expressions, specifically within the school. Here is a volume that was an outstanding addition to the literature at the time and still a valuable resource today.



In this volume, originally published in 1977, the authors describe the relevance of figurative language for the psychology of language and present a methodological approach best described as naturalistic in orientation.

Preface. Part I: Figurative Language
1. Why Figurative Language?
2.
Models of the Metaphoric Process
3. The Measurement of Metaphor and Some
Preliminary Findings Part II: Figurative Language and the Process of
Psychotherapy
4. Metaphor in Psychotherapy
5. Insight in Psychotherapy
6.
Metaphor and Insight in Psychotherapy: Some Empirical Results Part III:
Figurative Language, Children, and the Educational Context
7. The Development
of Figurative Language
8. Figurative Language and the Educational Process
9.
Making it More: Evaluating Methods for Teaching Figurative Language.
References. Author Index. Subject Index.
Howard R. Pollio University of Tennessee; Jack M. Barlow, Private Pratcuce, Knoxville, Tennessee; Harold J. Fine University of Tennessee and Marilyn R. Pollio Maryville College