Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Recovering Language in Higher Education: Social Justice, Ethics and Practices

  • Formāts: PDF+DRM
  • Izdošanas datums: 12-Feb-2025
  • Izdevniecība: Palgrave Macmillan
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783031766992
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 41,62 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: PDF+DRM
  • Izdošanas datums: 12-Feb-2025
  • Izdevniecība: Palgrave Macmillan
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783031766992

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This volume provides an original theoretical and practical discussion around language ontology, social theory, ethics, and pedagogy to enhance socially committed teaching and scholarship in Higher Education. The authors focus on language and literacy and English for Academic Purposes provisions in HE and bring together social semiotics (Systemic Functional Semiotics) and Bourdieu’s Field Theory to illuminate the norms and orthodoxies which shape practices in these fields. Part 1 aims to ‘break the illusio’ around language ontology, ethics and pedagogy which hinders social justice aspirations. Part 2 proposes ways to recover meaning and move forward, through deliberate ethical considerations, and a detailed and expanded knowledgebase for language educators. The volume will be of interest to anyone involved in language and literacy in Higher Education.

Chapter
1. Introduction.- Part I: Breaking The Illusio.
Chapter
2. Language ontology as illusion.
Chapter
3. Illusio and Ethos in Academia.
Chapter
4. Changing the world from the classroom: Pedagogy as illusion.- Part II: Recovery.
Chapter
5. Heresy, Ethics, and Scholarship.
Chapter
6. Educating for Agency and Solidarity.
Chapter
7. Conclusion.

Laetitia Monbec is a Lecturer and the Director of Scholarship in the Language Centre at the University of Leeds, UK. She has taught academic literacies and EAP in a range of disciplines, colour semiotics in Design, and published on Systemic Functional Semiotics/Genre approaches to EAP, academic literacy in Nursing, and critical thinking.





Alex Ding is Professor of English for Academic Purposes at the University of Leeds, UK,  where he co-leads the MA in Teaching English for Academic Purposes. He is co-author of The English for Academic Purposes Practitioner: Operating on the Edge of Academia and recently co-edited Social Theory for English for Academic Purposes and Practitioner Agency and Identity in English for Academic Purposes.