Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Researching Language and Digital Communication: A Student Guide

  • Formāts: 222 pages
  • Izdošanas datums: 28-Feb-2025
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781040296165
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 50,08 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 222 pages
  • Izdošanas datums: 28-Feb-2025
  • Izdevniecība: Routledge
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781040296165
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This student guide introduces research on language and digital communication, providing an overview of relevant sociolinguistic concepts, analytical frameworks, and methodological approaches commonly used in the field. The book is a practical guide to help students develop independent research projects on language and digital communication.



This student guide is an introduction to research on language and digital communication, providing an overview of relevant sociolinguistic concepts, analytical frameworks, and methodological approaches commonly used in the field. The book is a practical guide designed to help students develop independent research projects on language and digital communication. Topics covered include: the emergence of research on Computer Mediated Communication (CMC), interactional affordances and the design infrastructures of digital platforms, practical and ethical guidance in designing and implementing a research project on digital communication, contemporary approaches in the sociolinguistics of digital communication such as Computational Sociolinguistics (CS) and interactional analyses, and the impact of social and digital media on language change.

Chapters are organised thematically, each supplemented with examples from various platforms and sociolinguistic contexts, as well as further reading and activities to scaffold students’ learning.

The interdisciplinary relevance of this topic makes it key reading for students from A-level English language to undergraduate and postgraduate students in linguistics, English language, media studies, digital culture, and communications.

Additional online resources are available on the Routledge Language and Communication Portal.

Contents

1. Introduction

2. Digital Communication and Sociolinguistics

3. Affordances, Audiences, and Contexts

4. Identity and Online Communities

5. Methods

6. Big Data Approaches

7. Small Data Approaches

8. Mixed Approaches

9. Beyond the Online

Index
Christian Ilbury is a Lecturer in Sociolinguistics at the University of Edinburgh. His research focusses on the interrelation of digital culture and language variation and change, with a concentration on the linguistic and digital practices of young people.