Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 22,54 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This book calls upon globalisation, queer, cinema, and affect studies to explore key Robert Lepage productions from 1984 to 2008, analysing the systems through which his work is produced and disseminated.

This book explores the development of Robert Lepage’s distinctive approach to stage direction in the early (1984-1994) and middle (1995-2008) stages of his career, arguing that globalisation had a defining effect on shaping his aesthetic and his professional trajectory. In addition to globalisation theory, the book draws on cinema studies, queer theory, and theories of affect and reception.Each of six chapters treats a particular aspect of globalisation, using this as a means to explore one or more of Lepage’s productions. Productions discussed include The Dragon’s Trilogy, Needles and Opium, and The Far Side of the Moon.Making theatre global: Robert Lepage’s original stage productions will be of interest to scholars of contemporary theatre, advanced-level undergraduates, and arts lovers keen for new perspectives on one of the most talked-about theatre artists of the early 21st century.

Recenzijas

a cohesive yet multifaceted analysis of Lepages work. Frickers excellent book, which will hopefully be translated into French, should be required reading in Québec and in France, where Lepage has been celebrated almost uncritically for too long. Canadian Theatre Review -- .

List of figures
viii
Acknowledgements x
Introduction 1(35)
1 Local, global, universal? The Dragon's Trilogy
36(29)
2 Vinci: Lepage in his own line of vision
65(28)
3 Lepage's cinematic dramaturgy
93(29)
4 Lepage's affective economy
122(33)
5 Branding Ex Machina
155(29)
6 Neoliberalism, authorship, legacy: Lepage and Ex Machina's futures
184(20)
7 Coda: Lepage exposed
204(14)
Appendix 218(15)
References 233(16)
Index 249
Karen Fricker is a theatre critic, editor, and Adjunct Professor of Dramatic Arts at Brock University -- .