Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Routledge Revivals: The Social Context of Literacy (1986)

  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 27,54 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

First published in 1986, this book looks at the impact of mass literacy on everyday life, discussing the fundamental differences between traditional oral cultures and contemporary industrialised societies where most people rely on complex combinations of oral and literate communication. There is also a detailed examination of the problems of the sub-literate minority with recommendations for future programmes of assistance. This book also provides a historical survey of the spread of literacy in British society from the Roman occupation onwards. In conclusion, the author discusses the impact of information technologies on people with limited basic skills.

Editors preface; Acknowledgments; 1 Approaching literacy; Introduction
Dimensions of literacy and illiteracy; 2 Defining and measuring literacy and
illiteracy; Defining literacy Functional literacy: a brief history
Operationalising functional literacy A sociological conception of literacy; 3
The historical perspective Introduction Literacy in classical Greece and Rome
Medieval manuscript literacy in Britain The advent of print Literacy in early
modern Britain The eighteenth and nineteenth centuries; 4 Tutors and
students; Introduction Illiteracy myths The Nottingham Adult Literacy Scheme
Recruitment and matching procedures Tutor training The Nottingham literacy
catchment area Illiteracy careers Initial contacts Tuition and orientations
to illiteracy Progress and dropping out Summary; 5 Illiteracy and work;
Introduction The British Adult Literacy Campaign The political economy of
illiteracy The scale of illiteracy: misreading the problem Responding to
social disadvantage Remedying illiteracy; 7 The future of literacy and
literacies of the future; Introduction The oral-literate transition Literacy
and the information explosion; Appendix 1 Details of sampling and
interviewing procedures; Appendix 2 English historical literacy rates; Notes;
Bibliography; Index
Levine, Kenneth