Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Sacred Consumption: The Religions of Christianity and Consumerism in America

  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 04-Apr-2023
  • Izdevniecība: Lexington Books
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781498591621
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 43,83 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 04-Apr-2023
  • Izdevniecība: Lexington Books
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781498591621
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

How does consumerism function as a quasi-religion in America and how does the Christian faith interact with the consumerist pseudo-faith? Answering these questions is the focus of Sacred Consumption: The Religions of Christianity and Consumerism in America. The author draws on both quantitative and qualitative data to explore how habitually consuming non-essentials is sacred in American culture, and how the Christian sacred interacts with such consumption. The history of American consumerism is unpacked, along with the creeds of consumerism. Christian creeds related to both consuming and financial giving are discussed, illuminating the ways that Christianity can fuel, resist, and passively ignore consumerism. The authors emphasis throughout is to enumerate the underlying cultural ideology derived from both Christianity and consumerism that partially makes and shapes American consumers.

Recenzijas

For scholars of religion interested in how the sacred plays out in everyday life and for religious leaders concerned about the threat of consumerism to their faith communities financial well-being, here is a book filled with arresting information drawn from a national survey and in-depth interviews. Sacred Consumption offers information that confirms - and disconfirms - popular assumptions about consumerism. -- Robert Wuthnow, Princeton University

List of Tables
ix
Acknowledgments xi
Introduction: "Something Else" Is Sacred 1(4)
1 A Brief History of American Consumerism: Late 1800s-2021
5(32)
2 The Disciples, Doctrines, and Detractors of American Consumerism
37(26)
3 Christian Economic Creeds and the Spirit of American Consumerism and Anti-Consumerism
63(28)
4 Sacrificial Financial Giving as a Means of Partially Resisting Consumerism
91(24)
Conclusion: Shopping for Creeds: Why Ideological Shopping Carts Matter 115(6)
Appendix 121(12)
Bibliography 133(12)
Index 145(4)
About the Author 149
Peter Mundey is assistant professor of Sociology at Savannah State University.