Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Synchronization and Title Sequences: Audio-Visual Semiosis in Motion Graphics

(Savannah College of Art and Design, USA)
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 27,54 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Synchronization and Title Sequences proposes a semiotic analysis of the synchronization of image and sound in motion pictures using title sequences. Through detailed historical close readings of title designs that use either voice-over, an instrumental opening, or title song to organize their visuals—from Vertigo (1958) to The Player (1990) and X-Men: First Class (2011)—author Michael Betancourt develops a foundational framework for the critique and discussion of motion graphics’ use of synchronization and sound, as well as a theoretical description of how sound-image relationships develop on-screen.

List of Figures
ix
Acknowledgments xi
1 Introduction
1(23)
The Development of Title Sequences
8(5)
Primary Recognition
13(4)
Emergent Identification
17(7)
2 Direct Synchronization
24(22)
The Synchronized
27(5)
Naturalistic Synchronization
32(4)
Diegetic and Non-Diegetic Synchronization
36(10)
3 Natural Artifice
46(24)
The "Visual Music" Heritage
49(4)
The Ideology of Synchronization
53(6)
Illustrative Synchronization
59(11)
4 Counterpoint
70(25)
Reservations about the "Talkies"
73(9)
Counterpoint Synchronization
82(3)
Quotational Counterpoint
85(10)
5 Songs and Voice-Over
95(34)
Music
98(3)
Title Songs
101(18)
Narrated Montages
119(10)
6 Conclusions
129(10)
The Statement of Synchronization
129(3)
The Immanence of Ideology
132(4)
The Role of Music and Theme Songs
136(3)
Index 139
Michael Betancourt is a theorist, historian, and artist concerned with digital technology and capitalist ideology. He is the author of The ____________ Manifesto, The History of Motion Graphics, Beyond Spatial Montage, Glitch Art in Theory and Practice, Semiotics and Title Sequences, and The Critique of Digital Capitalism. He has exhibited internationally, and his work has been translated into Chinese, French, German, Greek, Italian, Japanese, Persian, Portuguese, and Spanish, and published in journals such as The Atlantic, Make Magazine, CTheory, and Leonardo.