Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Tense-Aspect-Modality in a Second Language: Contemporary perspectives

Edited by (Paul Valéry Montpellier 3 University), Edited by (University College Cork)
  • Formāts: 263 pages
  • Sērija : Studies in Bilingualism 50
  • Izdošanas datums: 15-Feb-2017
  • Izdevniecība: John Benjamins Publishing Co
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9789027266491
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 95,17 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 263 pages
  • Sērija : Studies in Bilingualism 50
  • Izdošanas datums: 15-Feb-2017
  • Izdevniecība: John Benjamins Publishing Co
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9789027266491
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

Situated within the long-established domain of temporality research in Second Language Acquisition, this book aims to provide an update on recent research directions in the field through a range of papers which explore relatively new territory. Those areas include the expression of modality and counterfactuality, the effect of first language transfer, aspectuo-temporal comprehension, aspectuo-temporal marking at a wider discursive level, and methodological issues in the study of the acquisition of aspect. The studies presented explore English and French as second languages, involving both child and adult learners from a range of first language backgrounds in both instructed and naturalistic learning contexts. The studies draw on both spoken and written data which explore various facets of the learners’ second language comprehension and production. The volume offers new, but complementary insights to previous research, as well as pointing to directions for future research in this burgeoning field of study.
Introduction Tense, aspect and modality in second language acquisition: An overview 1(26)
Martin Howard
Pascale Leclercq
Chapter 1 Beyond individual form-meaning associations in L2 Tense-Mood-Aspect research
27(26)
Kathleen Bardovi-Harlig
Chapter 2 The grammatical representation of aspect: Context-focused analysis of decontextualized prompt sentences
53(22)
M. Rafael Salaberry
Chapter 3 Issues in the acquisition of grammatical aspect in Greek-English bilingual children
75(30)
Ifigeneia Dosi
Despina Papadopoulou
Ianthi-Maria Tsimpli
Chapter 4 Is it really easier to acquire a closely-related language? A study on the expression of iteration and continuation in L2 French
105(40)
Sandra Benazzo
Cecilia Andorno
Chapter 5 `It starts to explode.' Phasal segmentation of contextualised events in L2 English
145(38)
Norbert Vanek
Chapter 6 The acquisition of modal auxiliaries in English by advanced Francophone learners
183(30)
Dalila Ayoun
Charlene Gilbert
Chapter 7 Using the present tense to talk about irreality: Differences and similarities across the L2 grammars of Italian learners of French
213(40)
Isabel Repiso
Index 253