Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Value Engineering in Artificial Intelligence: First International Workshop, VALE 2023, Krakow, Poland, September 30, 2023, Proceedings

Edited by , Edited by
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Sērija : Lecture Notes in Computer Science 14520
  • Izdošanas datums: 21-Aug-2024
  • Izdevniecība: Springer International Publishing AG
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783031582028
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 59,47 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Sērija : Lecture Notes in Computer Science 14520
  • Izdošanas datums: 21-Aug-2024
  • Izdevniecība: Springer International Publishing AG
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9783031582028
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This book constitutes the post-conference proceedings of the First International Workshop on Value Engineering in Artificial Intelligence, VALE 2023, held in Krakow, Poland, on September 30, 2023.





The 16 full papers presented  were carefully reviewed and selected. The papers have been grouped into four themes, addressing a number of research questions for each:





I. Frameworks for norms and values: What are existing or new frameworks for norms and values and how can they be represented in AI systems in order to make these systems norm- and value-aware?





II. Detection of moral values: Given an existing AI system, how can we figure out whether its behavior is aligned with human values?





III. Learning and engineering of value-aligned policies: How can policies for implementing norms and values be acquired or designed?





IV. Implementation of norms: How can norms be implemented in concrete AI applications?
Frameworks for Norms and Values: Thats All Folks: a KG of Values as
Commonsense Social Norms and Behaviors.- Towards a Formalisation of Motivated
Reasoning and the Roots of Conflict.- Perspective-Dependent Value Alignment
of Norms. Detection of Moral Values: Moral values in social media for
disinformation and hate speech analysis.- Social Value Alignment in Large
Language Models.- Do Language Models Understand Morality? Towards a Robust
Detection of Moral Content.- Detection and Analysis of Moral Values in
Argumentation. Learning and Engineering of Policies: Algorithms for learning
value-aligned policies considering admissibility relaxation.- On Autonomy,
Governance, and Values: An AGV Approach to Value Engineering.- Exploiting
value system structure for value-aligned decision-making.- On value-aligned
cooperative multi-agent task allocation. Implementation of Norms: Values,
proportionality, and uncertainty in military autonomous devices.- Towards a
Distributed Platform for Normative Reasoning and Value Alignment in
Multi-Agent Systems.- Value-based Reasoning Scenario in Employee Hiring and
Onboarding using Answer Set Programming.- Value awareness and process
automation: a reflection through school place allocation models.