Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Virtual Reality Methods: A Guide for Researchers in the Social Sciences and Humanities

Other adaptation by (independent scholar), Other adaptation by (independent scholar), (University of Groningen), Other adaptation by (independent scholar), (University of Birmingham)
  • Formāts: 158 pages
  • Izdošanas datums: 15-Jun-2022
  • Izdevniecība: Policy Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781447360773
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 20,21 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: 158 pages
  • Izdošanas datums: 15-Jun-2022
  • Izdevniecība: Policy Press
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781447360773

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

EPUB and EPDF available Open Access under CC-BY-NC-ND licence.



Since the mid-2010s, virtual reality (VR) technology has advanced rapidly. This book explores the many opportunities that VR can offer for humanities and social sciences researchers.



The book provides a user-friendly, non-technical methods guide to using ready-made VR content and 360° video as well as creating custom materials. It examines the advantages and disadvantages of different approaches to using VR, providing helpful, real-world examples of how researchers have used the technology. The insights drawn from this analysis will inspire scholars to explore the possibilities of using VR in their own research projects.
List of figures
iv
List of abbreviations
v
About the authors vi
Acknowledgements vii
One What is VR and why use it in research?
1(27)
Two Working with existing VR material: Content analysis
28(20)
Three Working with existing VR material: Activities with participants
48(27)
Four Working with social VR
75(23)
Five Creating 360° imagery
98(19)
Six Creating original VR content
117(19)
Seven Conclusion: Next steps in VR research
136(7)
Notes 143(1)
Index 144
Phil Jones is Reader in Cultural Geography and runs the Playful Methods Lab at the University of Birmingham.









Tess Osborne is Lecturer and Researcher in Human Geography at the University of Groningen, the Netherlands.









Calla Sullivan-Drage, Natasha Keen and Eleanor Gadsby are independent scholars and former members of the Playful Methods Lab at the University of Birmingham, UK.