Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Consuming Instinct: What Juicy Burgers, Ferraris, Pornography, and Gift Giving Reveal About Human Nature

3.70/5 (1339 ratings by Goodreads)
, Foreword by
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 21-Jun-2011
  • Izdevniecība: Prometheus Books
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781616144302
  • Formāts - EPUB+DRM
  • Cena: 16,90 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
  • Formāts: EPUB+DRM
  • Izdošanas datums: 21-Jun-2011
  • Izdevniecība: Prometheus Books
  • Valoda: eng
  • ISBN-13: 9781616144302

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

In this highly informative and entertaining book, the founder of the vibrant new field of evolutionary consumption illuminates the relevance of our biological heritage to our daily lives as consumers. While culture is important, the author shows that innate evolutionary forces deeply influence the foods we eat, the gifts we offer, the cosmetics and clothing styles we choose to make ourselves more attractive to potential mates, and even the cultural products that stimulate our imaginations (such as art, music, and religion).

The book demonstrates that most acts of consumption can be mapped onto four key Darwinian drives-namely, survival (we prefer foods high in calories); reproduction (we use products as sexual signals); kin selection (we naturally exchange gifts with family members); and reciprocal altruism (we enjoy offering gifts to close friends). The author further highlights the analogous behaviors that exist between human consumers and a wide range of animals.

For anyone interested in the biological basis of human behavior or simply in what makes consumers tick-marketing professionals, advertisers, psychology mavens, and consumers themselves-this is a fascinating read.
Acknowledgments 7(2)
Foreword 9(2)
Chapter 1 Consumers: Born and Made
11(30)
Chapter 2 I Will Survive
41(26)
Chapter 3 Let's Get It On
67(28)
Chapter 4 We Are Family
95(26)
Chapter 5 That's What Friends Are For
121(28)
Chapter 6 Cultural Products: Fossils of the Human Mind
149(28)
Chapter 7 Local versus Global Advertising
177(26)
Chapter 8 Marketing Hope by Selling Lies
203(28)
Chapter 9 Darwinian Rationale for Consumer Irrationality
231(26)
Chapter 10 Darwin in the Halls of the Business School
257(30)
Chapter 11 Concluding Remarks
287(8)
Notes 295(46)
Index 341
Gad Saad, a popular blogger for Psychology Today, is a professor of marketing at the John Molson School of Business at Concordia University.