Atjaunināt sīkdatņu piekrišanu

E-grāmata: Digital Gambling: Theorizing Gamble-Play Media

(Swinburne University of Technology, Australia)
Citas grāmatas par šo tēmu:
  • Formāts - PDF+DRM
  • Cena: 48,83 €*
  • * ši ir gala cena, t.i., netiek piemērotas nekādas papildus atlaides
  • Ielikt grozā
  • Pievienot vēlmju sarakstam
  • Šī e-grāmata paredzēta tikai personīgai lietošanai. E-grāmatas nav iespējams atgriezt un nauda par iegādātajām e-grāmatām netiek atmaksāta.
Citas grāmatas par šo tēmu:

DRM restrictions

  • Kopēšana (kopēt/ievietot):

    nav atļauts

  • Drukāšana:

    nav atļauts

  • Lietošana:

    Digitālo tiesību pārvaldība (Digital Rights Management (DRM))
    Izdevējs ir piegādājis šo grāmatu šifrētā veidā, kas nozīmē, ka jums ir jāinstalē bezmaksas programmatūra, lai to atbloķētu un lasītu. Lai lasītu šo e-grāmatu, jums ir jāizveido Adobe ID. Vairāk informācijas šeit. E-grāmatu var lasīt un lejupielādēt līdz 6 ierīcēm (vienam lietotājam ar vienu un to pašu Adobe ID).

    Nepieciešamā programmatūra
    Lai lasītu šo e-grāmatu mobilajā ierīcē (tālrunī vai planšetdatorā), jums būs jāinstalē šī bezmaksas lietotne: PocketBook Reader (iOS / Android)

    Lai lejupielādētu un lasītu šo e-grāmatu datorā vai Mac datorā, jums ir nepieciešamid Adobe Digital Editions (šī ir bezmaksas lietotne, kas īpaši izstrādāta e-grāmatām. Tā nav tas pats, kas Adobe Reader, kas, iespējams, jau ir jūsu datorā.)

    Jūs nevarat lasīt šo e-grāmatu, izmantojot Amazon Kindle.

This book develops the concept of "gamble-play media", describing how some gambling and gambling-like practices are increasingly mediated by digital technologies. Digital gambling brings gambling closer to the practices and features of videogames, as audio-visual simulations structure users’ experiences. By studying digital gambling from media studies, videogame and cultural studies approaches, this book offers a new critical perspective on the issues raised by computer-mediated gambling, while expanding our perspective on what media and gambling are. In particular, it critically analyses terrestrial, mobile and online slot machines, online poker and stock trading apps through a selection of case studies.

Recenzijas

"I am thrilled to recommend a book that is essential reading for students and scholars working across gambling and gaming studies. At last, we have a rigorous, creative and thought-provoking study to help us make sense of proliferating platforms and products that are blurring the lines between entertainment and investment in everyday life. Albarrįn-Torres concept of digital gamble-play is quite literally a game-changer." --Fiona Nicoll , Research Chair in Gambling Policy with the Alberta Gambling Research Institute and the Department of Political Science at University of Alberta, Canada

List of Figures and Table
ix
Preface: The VIP Lounge xiii
Acknowledgements xix
Introduction: Digital Gambling as Media 1(36)
PART I Gamble-Play Theory
37(86)
1 Towards a Theory of Gamble-Play
39(24)
2 Smoke and Mirrors: Procedural Rhetoric in Gamble-Play
63(23)
3 Gamble-Play Media and Practices of Consumption
86(37)
PART II Gamble-Play Platforms
123(112)
4 Gamble-Play and Popular Culture: When Slots Meet Hollywood
125(39)
5 Gamble-Play as Second Life: The Case of PKR
164(29)
6 Mobile Gamble-Play Apps: A Casino in Your Pocket
193(29)
7 Gambling with Markets: Stock Trading Apps and the Logic of Gamble-Play
222(13)
Postface: Gamble-Play in the Societies of Control 235(6)
Index 241
César Albarrįn-Torres is Lecturer in Media and Communications at Swinburne University of Technology, Australia.